دانشگاه علوم پزشکی همدان
  • تاریخ انتشار : 1397/10/12 - 11:35
  • تعداد بازدید : 671
  • تعداد بازدیدکنندگان خبر : 25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

انجام تست همسنگی زیستی داروها (بیواکی والانسی) برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی همدان

در دانشکده داروسازی تست همسنگی زیستی فراورده دارویی تولید داخل در مقایسه با فراورده خارجی رفرانس برای اولین بار در قالب قرارداد ارتباط با صنعت ...


 


در دانشکده داروسازی تست همسنگی زیستی فراورده دارویی تولید داخل در مقایسه با فراورده خارجی رفرانس برای اولین بار در قالب قرارداد ارتباط با صنعت توسط عضو محترم هیئت علمی سرکار خانم دکتر درخشنده انجام گردید. توضیحات مجری طرح در این خصوص:


 امروزه مطالعات هم ارزی زيستی چه از نظر حصول و بقای کيفيت برون تن يک فراورده و چه از حيث برابری آماری سرعت و ميزان فراهمی زيستی آن با معتبرترين فراورده بازار دارويي دنيا (مرجع) اهميت شايان توجهی دارند. در کشور ما نيز به دنبال برقراری سيستم نوين مديريت کلان امور دارو، در دهه اخير شاهد توجه خاصی به مقوله هم ارزی زيستی فراورده های دارویی ساخت داخل و موجود در چرخه درمان شده است.


انجام طرح متشکل از دو بخش مستقل آزمونهای برون تن، با هدف ارزيابی کيفيت فراورده های آزمون و مرجع بر اساس پروتکلهای استاندارد فارماکوپه و پس از تایید کلیه تستهای برون تن بر روی 24 داوطلب مطالعات درون تن با هدف مقايسه آماری سرعت و ميزان فراهم زيستی انجام خواهد گرفت. سپس از روی منحنی های غلظت پلاسمایی- زمان و مدلهای فارماکوکینتیکی کلیه پارامترهای کینتیکی دارو در هر دو فرآورده محاسبه و با کمک آزمونهای آماری همسنگی زیستی دو فراورده مقایسه و ارزیابی می گردد.


 
























 
 
 
 
 

  • گروه خبری : اخبار دانشكده
  • کد خبر : 90817
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید