دانشگاه علوم پزشکی همدان
  • تاریخ انتشار : 1399/04/03 - 12:23
  • تعداد بازدید : 647
  • تعداد بازدیدکنندگان خبر : 50
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
شیوه نامه

شیوه نامه برگزاری آزمون های پایان ترم نیمسال دوم سالتحصیلی 99-98

دکتر حسینی مدیر امور آموزشی دانشگاه، شیوه نامه برگزاری آزمون های پایان ترم نیمسال دوم سالتحصیلی 99-98 دانشگاه علوم پزشکی همدان را اعلام کرد. ....

 


شیوه نامه برگزاری آزمون های پایان ترم نیمسال دوم سالتحصیلی 99-98


دانشگاه علوم پزشکی همدان


 دکتر حسینی مدیر امور آموزشی دانشگاه، شیوه نامه برگزاری آزمون های پایان ترم نیمسال دوم سالتحصیلی 99-98 دانشگاه علوم پزشکی همدان را اعلام کرد.


 


متن شیوه نامه برگزاری آزمونهای پایان ترم نیمسال دوم سالتحصیلی 99-98 دانشگاه علوم پزشکی همدان به این شرح است:


 


1-      مرکز مدیریت آزمونهای دانشگاه موظف است یک دستگاه سرور جداگانه (به غیر از سرور برگزاری آزمون­های الکترونیک موجود) جهت برگزاری آزمونهای برخط (مجازی) اختصاص دهد.


 


2-      به منظور تامین و افزایش ضریب امنیت سرور آزمونهای الکترونیک آنلاین و بهره­مندی از امکانات و نرم افزاری موجود، محل استقرار سرور اختصاص یافته جهت این امر، دیتا سنتر مرکز انفورماتیک دانشگاه تعیین گردید.


 


3-      تنها نرم افزار مورد تایید جهت برگزاری آزمون­های پایان ترم نیمسال دوم تحصیلی 99-98 دانشگاه علوم پزشکی همدان نرم افزار فرادید است که آدرس IP آن با هماهنگی واحد انفورماتیک دانشگاه Exam.umsha.ac.ir تعریف شد. این نرم افزار علاوه بر رایانه با گوشی موبایل نیز قابل دسترسی است.


 


4-       مدیریت و مسئولیت بارگذاری سئوالات آزمون، پاسخنامه و اسامی دانشجویان در نرم افزار فرادید فقط با مرکز مدیریت آزمون­های دانشگاه بوده و نام کاربری و رمز عبور Admin در اختیار سایر همکاران قرار نخواهد گرفت.


 


5-      اساتید محترم موظف هستند فرم Word قالب تهیه سئوالات، پاسخنامه و فایل آموزشی طریقه آماده سازی سوالات جهت نرم افزار فرادید را از سامانه مرکز مدیریت آزمون­های دانشگاه به نشانی emc.unsha.ac.ir و یا از سایت معاونت آموزشی دانشگاه دریافت نموده و سئوالات و پاسخنامه مطابق الگوی استاندارد این نرم افزار تهیه نمایند، در غیر اینصورت قابل بارگذاری توسط نرم افزار نخواهد بود.


 


6-      اعضای هیات علمی و مدرسان محترم در صورت برگزاری آزمون به صورت آنلاین باید خروجی تحلیل آزمون را یک روز بعد از برگزاری آزمون از طریق ایمیل خود دریافت نمایند. علاوه بر اطلاع از کیفیت سئوالات خود، آن را به عنوان گواهی برگزاری آزمون آنلاین، ضمیمه لیست نمرات به واحد آموزش دانشکده مربوطه تحویل نمایند.


 


7-      به منظور پاسخگویی به نیاز دانشجویانی که به اینترنت یا سخت افزار مربوطه جهت آزمون آنلاین دسترسی ندارند، در ایام برگزاری آزمون­ها سالن­های شماره 1 تا 4 مرکز مدیریت آزمون­های دانشگاه  و سایر سایت های دانشکده ها با قابلیت دسترسی به اینترنت در اختیار دانشجویان گذاشته خواهند شد مشروط بر اینکه مراقبین آزمون از دانشکده­های مربوطه تامین گردند.


 


8-      به منظور پاسخگویی به سئوالات احتمالی دانشجویان در زمینه طریقه ورود به سامانه فرادید و برگزاری آزمون، علاوه بر تهیه و بارگذاری راهنمای آموزشی نرم افزار در سامانه مرکز مدیریت آزمون های دانشگاه،  شماره تماس 08138380097 مرکز مدیریت آزمون­های دانشگاه در سامانه فرادید بارگذاری خواهد شد.


 


9-      به منظور نظارت بر روند برگزاری آزمون همزمان با ساعت برگزاری آزمون اساتید محترم ملزم به حضور در مرکزآزمون های دانشگاه می باشند.


 


10-    با توجه به اینکه آزمون­ها به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد، مرکز مدیریت آزمون­های دانشگاه آمادگی دارد در ایام امتحانات از ساعت 8 لغایت 19 هر یک ساعت یک آزمون را برگزار نماید و در صورت ضرورت و تعداد کم دانشجویان (زیر 200 نفر) برخی آزمون ها را به صورت همزمان برگزار نماید. کارشناسان در زمان برگزاری آزمون­ها به صورت تمام وقت حضور خواهند داشت.


 


11-   در حال حاضر، نرم افزار فرادید قادر به برگزاری آزمون به صورت تستی،KF ، PMP، EMQS بوده که دانشگاه علوم پزشکی همدان در نیمسال جاری از شیوه آزمون تستی استفاده خواهد و به منظور افزایش امنیت آزمون و کاهش امکان تقلب تمهیدات لازم اندیشیده شده است ( پیوست شماره 1).


 


12-   دانشجویان موظف به سپردن تعهد و پذیرش مسئولیت مشکلات احتمالی آزمون آنلاین غیر حضوری می­باشند (پیوست شماره 2). حهت رعایت حقوق دانشجویانی که امکان شرکت در آزمون آنلاین (غیرحضوری)، برای آنان فراهم نیست، سالن­های رایانه مرکز آزمون و دانشکده­های مربوطه به طور همزمان در دسترس دانشجویان قرار خواهد گرفت که در صورت انتخاب گزینه آزمون آنلاین حضوری، بتوانند از این سایت­ها استفاده نمایند.


 


13-   به منظور اطمینان از صحت تکمیل فرم سوالات و پاسخنامه، اعضای محترم هیات علمی موظف هستند 48 ساعت قبل از برگزاری آزمون سوالات خود را حضوری در اختیار مرکز مدیریت آزمون­های دانشگاه قرار دهند. لازم به ذکر است که نرم افزار فرادید این قابلیت را دارد که آزمون را فقط در روز و ساعت تعیین شده فعال نموده و پس از اتمام مدت آزمون آن را از دسترس دانشجو خارج نماید.


 


14-   به منظور جلوگیری از اشغال ظرفیت سرور آزمون و امنیت سوالات، یک هفته پس از برگزاری آزمون، سوالات از حافظه سرور پاک شده و هیچ بایگانی از سوالات و پاسخنامه­ها نگهداری نخواهد شد. بنابراین مسئولیت نگهداری خروجی آزمون با استاد مربوطه خواهد بود.


 


15-   مسئولیت تحویل اسامی دانشجویان و مشخصات آنان ( نام و نام خانوادگی، کد ملی، تابعیت، جنسیت و ....) طبق فرمت مرکز آزمون با دانشکده­های مربوطه بوده و همزمان با تحویل سوالات باید به مرکز آزمون تحویل گردد.


 


16-   چنانچه در برخی رشته­ها دانشجوی غیر ایرانی در بین دانشجویان ایرانی وجود دارد و استاد مربوطه تقاضای اعطای زمان بیشتر برای پاسخگویی به سوالات برای این دانشجویان را دارد، باید قبل از شروع آزمون و یا قبل از اتمام آزمون به کارشناسان مرکز مدیریت آزمون­های دانشگاه اطلاع داده شود. لازم به ذکر است نرم افزار فرادید دارای این قابلیت است که می­توان حین آزمون مدت زمان پاسخگویی به آزمون را برای یک شرکت کننده خاص و یا برای همه شرکت کنندگان کم یا زیاد کرد؛ اما با اتمام زمان آزمون این امکان وجود ندارد.


 


17-   درصورت تمایل استاد، به مشاهده نمره توسط دانشجو در پایان آزمون، باید در حین بارگذاری سوالات به کارشناسان مرکز مدیریت آزمون­های دانشگاه اطلاع داده تا گزینه مربوطه فعال شود. لازم به ذکر است در این حالت دانشجو فقط تعداد پاسخ­های صحیح خود را مشاهده خواهد نمود.


 


18-   در نرم افزار فرادید قابلیت اصلاح پاسخنامه پس از برگزاری آزمون و قابلیت حذف برخی سوالات توسط استاد و آنالیز مجدد وجود دارد، مشروط بر اینکه قبل از حذف سوالات از روی سرور، اساتید محترم به ادمین نرم افزار مراجعه و درخواست اصلاحیه نمایند.


 


19-   با توجه به افزایش شدید حجم کاری مرکز مدیریت آزمون­های دانشگاه در ایام امتحانات، روسای محترم دانشکده­ها از نظر تامین نیروی انسانی خصوصا کارکنان مسلط به نرم افزار Word به مرکز مدیریت آزمون های دانشگاه همکاری نمایند.


 


20-   به منظور توزیع مناسب امتحانات در بین روزها و ساعات برگزاری آزمون و عدم تداخل تا حد امکان، مسئولین و کارشناسان محترم آموزش دانشکده­ها با همکاری مرکز مدیریت آزمون­ها، جدول زمان­بندی آزمون­ها را تنظیم نمایند.


 


 


 


پیوست شماره 1: راههای افزایش سلامت آزمون مجازی


 


الف) مدت پاسخگویی به سوالات محدود شود. مدت زمان استاندارد با توجه به درجه سختی سوال، به غیر از سوالات حل­کردنی، برای هر سوال بین 30 تا 40 ثانیه در نظر گرفته شود. به­ منظور مدیریت زمان، نرم افزار فرادید دارای زمان سنج بوده که به صورت شمارش معکوس مدت زمان باقیمانده آزمون را به اطلاع ممتحن خواهد رساند.


 


ب‌)    گزینه رندوم­سازی سوالات و پاسخ­ها را در حین بارگذاری سوال فعال نموده که در این حالت ترتیب سوالات و پاسخ­ها برای دانشجویان یکسان نخواهد بود.


 


ج‌)      گزینه عدم برگشت به سوال قبلی را فعال نموده که دانشجو پس از پاسخگویی به یک سوال  و عبور از آن قابلیت برگشت و ویرایش آن را نداشته باشد.


 


د‌)       قابلیت نمایش سوالات را به گونه ای تنظیم کرد که دانشجو در مانیتور کامپیوتر یا گوشی موبایل فقط یک سوال را همزمان مشاهده نموده و پس از پاسخگویی، و کلیک بر روی گزینه صفحه بعد، سوال بعدی قابل مشاهده باشد.


 


ه‌-       نرم­افزار به گونه­ای تنظیم نمود که با یک نام کاربری، فقط یک نفر بتواند وارد آزمون شود و امکان تقلب و ورود همزمان چند نفر امکان­پذیر نباشد. لازم به ذکر است، همچنین به منظور برطرف نمودن نگرانی دانشجویان از بسته شدن نرم افزار یا سخت افزار حین برگزاری آزمون به هر دلیل، تیک محدودیت دفعات ورود به آزمون برداشته شود که بتوانند با یک IP چندین بار وارد آزمون شوند.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


پیوست شماره 2: تعهدنامه


 


اینجانب ضمن اطلاع کامل از مشکلات احتمالی برگزاری آزمون الکترونیک مانند قطع برق و شبکه حین برگزاری آزمون، به صورت آگاهانه و داوطلبانه متقاضی برگزاری تمام آزمون های الکترونیک پایان ترم نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98 به صورت:


 


1-      برخط (آنلاین) غیر حضوری خارج دانشگاه می باشم.


 


2-      برخط ( آنلاین) حضوری در داخل دانشگاه می باشم.


 


ضمنا متعهد می شوم:


 


در صورت برگزاری آزمون به صورت آنلاین و غیر حضوری، ضوابط و مقررات برگزاری ازمون­ها را در زمینه عدم استفاده از کتاب، جزوه، یادداشت، وسایل الکترونیکی هوشمند (مانند گوشی، ساعت هوشمند) و کمک گرفتن از سایر افراد جهت پاسخگویی به سوالات، در اختیار دیگران قرار دادن نام کاربری و رمز عبور جهت پاسخگویی به سوالات و هر روش دیگری جهت تقلب در آزمون امتناع نمایم و در هر مرحله ای که انجام موارد فوق برای دانشگاه محرز شود، دانشگاه طبق مقررات با اینجانب برخورد خواهد نمود. /ب


 


دكتر سيد محمد صادق حسيني


مدير امور آموزشي دانشگاه


 


 


 

  • گروه خبری : اطلاعيه ها
  • کد خبر : 104909
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید